الاثنين، 26 أغسطس 2024

مشروع تصنيع جلدة أنبوبة البوتاجاز

مشاريع بسيطة جلود لأنابيب بوتاجاز مطابقة للمواصفات القياسية


جلدة أنبوبة البوتجاز عبارة عن جوان جلد يركب بين الانبوبة والمنظم لضمان عدم تسرب الغاز ويستبدل الجوان فى كل مرة يتم فيها تغيير انبوبة  - فكرة عمل مكبس لإنتاج جلود أنابيب البوتاجاز. ... - متطلبات المشروع: إطارات كاوتشوك قديمة- ماكينة كبس مطابقة للمواصفات القياسية المصرية من المصانع الحربية ومصر تستورد من الصين سلع استفزازية أخرى، لعل أهمها "الأفيز" الذي يستخدم في ربط أنبوبة البوتاجاز، و يُستهلك نحو 25 مليون قطعة "جلدة تركيب جرة الغاز تركيب الغاز ت كيب امبوبة الغاز تركيب جرة الغاز في منظم الغاز اختبار جرة الغاز جرة الغاز تنفس الغاز يهرب من الانبوبه جرة ...

 

نبذة عن المشروع:

جلدة أنبوبة البوتجاز عبارة عن جوان جلد يركب بين الانبوبة والمنظم لضمان عدم تسرب الغاز ويستبدل الجوان فى كل مرة يتم فيها تغيير انبوبة البوتجاز.

طريقة تصنيع جلدة أنبوبة البوتجاز:

أبسط وأسهل طريقة لتصنيع جلدة أنبوبة البوتجاز هى جمع الكوتش الداخلى التالف"الجوانى" للموتيسكلات والسيارت وذلك من محلات وورش لحام الكاوتش ويمكن شرائها باسعار رخيصة جدا.

أذهب الى ورشة حدادة وأطلب منة أن يعمل لك مقص ,وخذ معك جلدة أنبوبة بوتجاز جاهزة علشان يعمل المقص على نفس مقاس الجلدة ,ويفضل أن يكون المقص من النوع الزنبة.

مرحلة التغليف والتسويق:

يتم تعبئة الجلد فى أكياس صغيرة ويمكن عمل كيس صغير بربع جنية وكيس متوسط بنصف جنية وكيس كبير بجنية,يتم توزيع المنتج على محلات البقالة والسوبر ماركت وموزعى انابيب البوتجاز.

أرباح المشروع:

المشروع أرباحة كبيرة جدا ولا يحتاج الى رأس مال

لو فرضنا أنك أشتريت فردة الكوتش "الجوانى" التالف بجنية وأحد

فردة الكوتش الواحد ممكن تصفى معاك مكسب 20 جنية

100 فردة كاوتش = 2000 جنية أرباح صافية

وممكن عمل المشروع فى المنزل.

جلدة أنبوبة البوتاجاز ,فكرة مشروع جديد ,مشروع جديد ,فكرة مشروع صغير ,مشروع ناجح ,مشروع مربح ,مشروع صغير ناجح ,مشروع صغير بالمنزل ,مشروع صغير بدون راس مال ,مشروع تجاري صغير ,مشروع صغير وسهل.

هناك 6 تعليقات:

  1. ممكن اعرف مكان المكنة فين فى المنصورة

    ردحذف
  2. الماكينه المستخدمه فى تصنيع جلد الانبوبه موجوده بالكهرباء ويدوى فى المنصوره

    ردحذف
  3. ممكن القى صورة للمكسب ومن اين مكان شراءه وبكام

    ردحذف
  4. هل بالامكان اعطائنا صورة لللالة المستخدمة في صناعة جلدة اوربالات البتوجاز كيف يكون شكل الالالة من فضللكم اذا هناك من لديه الخبره في ذلك مراسلتنا

    ردحذف
  5. فكرة مشروع سهلة بسيطة ومربحة

    ردحذف
  6. فكرة مشروع ,سهلة ومشروع بسيط ومربح
    شكرا على فكرة المشروع

    ردحذف